اخبار ورزشی

گزارش بازی بلژیک و انگلیس

بلژیک 2- انگلیس صفر؛ تاریخ‌سازی شیاطین سرخ

شیاطین سرخ با پیروزی برابر انگلیس برای نخستین بار در تاریخ به‌عنوان سوم جام جهانی رسیدند.

تیم ملی بلژیک بعد از برتری مقابل پاناما و تونس در دو مسابقه ابتدایی جام جهانی روسیه، در آخرین مسابقه مرحله گروهی همانند انگلیس با ترکیب دوم خود وارد زمین شد.

ولی توانست به برتری برسد و با ۹ امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی شود که دومین برد شاگردان مارتینز امروز در سن پترزبورگ و در دیدار رده بندی برابر سه شیرها برای این تیم مقام سومی جام جهانی را رقم زد.

شیاطین سرخ که نمایش فوق‌العاده‌ای در دو بازی مرحله حذفی برابر ژاپن و برزیل داشتند،

با عملکرد دور از انتظار در دیدار نیمه نهایی مقابل فرانسه شکست خوردند تا امروز در دیدار رده بندی به مصاف انگلیس بروند؛

تیم بلژیک با گل‌هایی که توماس مونیه(۴) و ادن هازارد(۸۲) به ثمر رساندند، موفق شد شاگردان ساوت‌گیت را برای دومین بار در جام جهانی مغلوب کند.

برای نخستین بار در تاریخ به مدال رسیدند و روی سکوی سومی رفتند.

تیم ملی انگلیس هم که به دلیل بازیکنان جوان و حضور مربی کم تجربه‌ای به نام ساوت‌گیت فراتر از انتظار نتیجه گرفت و پس از کسب ۶ امتیاز در دور گروهی و برتری مقابل کلمبیا و سوئد به مرحله نیمه نهایی رسیده بود، با ترکیبی که نیمی از آنها را بازیکنان تیم دوم‌اش تشکیل می‌دادند برابر بلژیک قرار گرفت و با دو گل شکست خورد تا مثل جام جهانی ۱۹۹۰ با رتبه چهارم کارش را در این رقابت‌ها پایان دهد.

 

 

 

رده بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

شنبه: ۹۷/۰۴/۲۳ ؛ ساعت ۱۸:۳۰
استادیوم: سن پترزبورگ / تماشاگر: ۶۴۴۰۶ نفر
داور: علیرضا فغانی(ایران)؛ کمک‌ها: رضا سخندان، محمدرضا منصوری و مالانگ دیدیو(سنگال)/ کمک داور ویدئویی: مارک گایگر(آمریکا)/ کمک داور ذخیره: جبرئیل کامارا.

تیم ملی بلژیک

تیبو کورتوا، توبی آلدروایرلد، ونسان کمپانی، یان فرتونگن، یور تیلمنز(۷۸- موسی دمبله)، اکل ویتسل، توماس مونیه، ناصر شاذلی(۳۹- توماس فرمالن) ، کوین دی بروین، ادن هازارد و روملو لوکاکو(۶۰- دریس مرتنس)

سرمربی: روبرتو ماریتنز

 

تیم ملی انگلیس

جوردن پیکفورد، فیل جونز، جان استونز، هری مگوایر، اریک دایر، روبن لوفتوس‌چیک(۸۴- دله آلی)، فابیان دلف، کیرن تریپر، دنی رز(۴۶- جسی لینگارد)، رحیم استرلینگ(۴۶- مارکوس راشفورد) و هری کین

سرمربی: گرت ساوت‌گیت

 

 

 

اخطار

جان استونز(۵۲) و هری مگوایر(۷۷) از انگلیس

اکل ویتسل(۴+۹۰) از بلژیک

شرح گل

بلژیک ۱ – انگلیس صفر (دقیقه ۴: توماس مونیه): لوکاکو با پاس در عمق از میانه زمین به سمت چپ، ناصر شاذلی را راه انداخت که ارسال کوتاه پای چپ او را توماس مونیه با شوت بغل پا و تک ضرب تبدیل به گل کرد.

 

 

بلژیک ۲ – انگلیس صفر (دقیقه ۸۲: ادن هازارد): ویتسل در میانه زمین توپ را به دی بروین تحویل داد که او با نفوذ تا پشت محوطه و پاس در عمق، هازارد را در فرصت خوبی قرار داد که وینگر ریزنقش بلژیک با عبور از فیل جونز و شوت بغل پا، توپ را از کنار پای پیکفورد رد کرد تا دومین گل تیمش را به ثمر رساند.

 

 

لحظات حساس

دقیقه ۱۰: ارسال مگوایر از روی ضربه آزاد و دفع ناقص فرتونگن را کورتوا جمع کرد.

دقیقه ۱۲: پاس در عمق نه چندان خوب لوکاکو با اشتباه جونز به دی بروین رسید ولی شوت بی‌دقت او بعد از برخورد به استونز در آستانه ورود به دروازه انگلیس توسط پیکفورد دفع شد.

دقیقه ۱۴: شوت پشت محوطه و زمینی دلف به راحتی در اختیار کورتوا قرار گرفت.

دقیقه ۱۵: پاس کین به سمت راست زمین و ارسال تریپر را لوفتوس‌چیک با ضربه سر زد که کورتوا توپ را جمع کرد.

دقیقه ۱۷: پاس عالی دی بروین بعد از مهار توپ لوکاکو به پای راست او برخورد کرد تا پیکفورد با خروج از دروازه توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه ۱۹: لوفتوس‌چیک بعد از دریبل دو مدافع انگلیس و نفوذ تا خط عرضی زمین پاس به عقب داد که کمپانی از مقابل دروازه بلژیک توپ را به کرنر زد.

دقیقه ۲۰: ارسال تریپر از روی کرنر و ضربه سر مگوایر در دستان کورتوا جای گرفت.

دقیقه ۲۴: پاس بلند دقیق دایر از میانه زمین به پشت مدافعان بلژیک را استرلینگ برای هری کین کاشت که شوت او در شرایطی نامتعادل از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: شوت استرلینگ ثمری نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه ۳۴: پاس دی بروین پشت محوطه جریمه به هازارد رسید که شوت او را استونز با حضور به موقع مقابل توپ راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۵: شوت شاذلی از پشت محوطه در راه رفتن به بیرون با ضربه نمایشی آلدروایرلد همراه شد که توپ با کمترین اختلاف از روی دروازه انگلیس به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: مگوایر حضور به موقعی مقابل شوت دی بروین از داخل محوطه جریمه داشت و اجازه نداد دروازه انگلیس برای دومین بار باز شود.

دقیقه ۲+۴۵: شوت لوکاکو از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به استونز راهی کرنر شد که فغانی اجازه زدن ضربه به بازیکنان بلژیک نداد تا نیمه اول به اتمام برسد.

 

دقیقه ۵۱: ارسال تریپر از روی ضربه ایستگاهی سمت راست زمین را فرتونگن قبل از رسیدن توپ به مهاجمان انگلیس راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۵: هری کین موقعیت نه چندان خوبی بعد از پرتاب اوت تریپیر داشت که ضربه او به اوت رفت.

دقیقه ۵۶: پاس در عمق فوق‌العاده دی بروین از بین دو مدافع انگلیس را لوکاکو نتوانست در موقعیت تک به تک استفاده کند تا پیکفورد توپ را در اختیار بگیرد.

دقیقه ۶۲: تکل عالی دلف اجازه نداد پاس هازارد را مونیه تبدیل به گل کند و فقط یک کرنر نصیب بلژیک کرد.

دقیقه ۶۸: بعد از ارسال دلف از جناح چپ زمین، فرمالن باالاتر راشفورد و برخورد با او که مشکوک به پنالتی هم بود، توپ را با ضربه سر دفع کرد.

دقیقه ۶۹: کورتوا درازکش شوت پشت محوطه اریک دایر را جمع کرد.

دقیقه ۷۱: اریک دایر بعد از یک- دو با راشفورد در موقعیت تک به تک با کورتوا قرار گرفت و با ضربه چیپ توپ را از بالای سر او عبور داد، اما در آستانه ورود به دروازه بلژیک آلدروایرلد با تکل بلند راهی کرنر کرد.

 

 

دقیقه ۷۱: سانتر تریپیر از روی کرنر و ضربه سر بی‌دقت مگوایر راهی اوت شد.

دقیقه ۷۲: ارسال تریپیر از روی ضربه آزاد را کمپانی با ضربه سر به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۲: سانتر نمایش لینگارد با حرکتی نمایشی و ضربه سر دایر با اختلاف کمی از کنار دروازه بلژیک به اوت رفت.

دقیقه ۷۴: باز هم انگلیس روی ضربات آزاد خطرساز ظاهر شد و این بار هم ارسال تریپیر و ضربه سر مگوایر با فاصله کمی از دروازه بلژیک راهی اوت شد.

دقیقه ۷۶: موقعیت خراب کردن‌های بلژیک روی ضد حملات باز هم از دست رفت و این بار پاس مونیه و ضربه بی‌دقت مرتنس راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه ۸۰: ضد حمله سریع با کار ترکیبی بازیکنان بلژیک موقعیت خطرناکی ترتیب داد که ارسال مرتنس و شوت والی و تماشایی مونیه را پیکفورد با یک دست و واکنشی تماشایی دفع کرد.

دقیقه ۸۰: شوت پشت محوطه راشفورد در دستان کورتوا جای گرفت.

 

 

 

 

بهترین بازیکن

کوین دی بروین با وجود اینکه موقعیت‌های زیادی از دست داد و در نیمه اول دو پاس بی‌دقت داشت،

اما در طول بازی روی تمام فرصت‌های به وجود آمده بلژیک نقش داشت و ستاره زمین بود؛

او در گل اول به شاذلی پاس داد تا سانتر او را مونیه تبدیل به گل کند

در گل دوم نیز با پاس در عمق فوق‌العاده او، هازارد توانست گلزنی کند تا بهترین بازیکن تیمش باشد.

البته هازارد که از سوی مخاطبان فیفا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد هم با دقت ۷۷ درصدی در پاس‌های خود و برتری در ۹ نبرد از ۱۴ جدال تن به تن و یک گلی که به ثمر رساند، عملکرد خوبی داشت.

 

 

اتفاق ویژه

تیم ملی بلژیک به غیر از بازی رده بندی جام جهانی ۱۹۸۶ که شکست خورده بود، در ادوار دیگر نتوانسته بود به مراحل پایانی برسد و افتخاری کسب کند ولی این بار در روسیه آنها با تیمی که کاملا شایسته کسب عنوان بودند، موفق شدند.

امروز انگلیس را شکست دهند و برای نخستین بار در تاریخ عنوان سومی جام جهانی را به دست بیاورند و روی سکو بروند.

 

 

 

انگلیسی‌ها نیز که تنها یک بار در سال ۱۹۶۶ قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کرده بودند، امروز مقابل بلژیک همانند مسابقه رده بندی سال ۱۹۹۰ که برابر ایتالیا شکست خورده بودند، باخت دیگری در این مرحله متحمل شدند تا با رتبه چهارم این رقابت‌ها را به پایان رسانند.

 

 

 

در حاشیه

* دو تغییر در ترکیب امروز بلژیک نسبت به بازی مقابل فرانسه به وجود آمده که مروان فلینی و موسی دمبله جای خود را به مونیه و تیملنز داده‌اند.

* ساوت‌گیت، پنج جابه‌جایی برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی انگلیس در مقایسه با دیدار نیمه نهایی برابر کرواسی داشته که فیل جونز، اریک دایر، لوفتوس‌چیک، فابیان دلف و دنی رز را جانشین کایل واکر، جورن هندرسون، دله آلی، جسی لینگارد و اشلی یانگ کرده است.

* شاذلی که پاس گل اول بلژیک را داده بود به دلیل مصدومیت در دقیقه ۳۷ از زمین بیرون رفت و تعویض شد.

* لوکاکو که موقعیت‌های زیادی از دست داده بود، بعد از آنکه در دقیقه ۶۰ جای خود را به مرتنس داد، با اجازه کادر فنی بلژیک به رختکن رفت؛

او جدی‌ترین تعقیب کننده هری کین در کسب عنوان آقای گلی جام جهانی بود و فاصله دو گله با او داشت که نتوانست گل‌های خود را به عدد ۶ افزایش دهد.

 

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن