اخبار ورزشی

گزارش بازی روسیه و کرواسی

کروات ها متخصص زدن پنالتی

کروات‌ها موفق شدند برای دومین بازی متوالی در ضربات پنالتی به برتری برسند و با حذف روسیه به نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کنند.

تیم ملی روسیه که خلاف پیش‌بینی‌ها موفق به صعود از دور گروهی شد.

در مرحله یک هشتم نیز توانست شگفتی بزرگی با حذف اسپانیا خلق کند.

دیشب به مصاف کروات‌هایی برود که با ۹ امتیاز صدرنشین گروه D بودند و در مرحله قبل هم توانستند از سد دانمارک بگذرند؛

روسیه در دقیقه ۳۱ با گل تماشایی چریشف پیش افتاد ولی قبل از پایان نیمه اول، آندری کراماریچ آن را پاسخ داد و جدال دو تیم در ۹۰ دقیقه بدون برنده بود.

در دقایق تلف شده ابتدا کرواسی با گلزنی ویدا جلو افتاد ولی پنج دقیقه به پایان مسابقه ماریو فرناندس با ضربه سر کار را به تساوی کشاند تا مثل دیدار اخیر هر دو تیم، ضربات پنالتی تعیین کننده برنده بازی باشد.

در ضربات پنالتی تیم روسیه دو پنالتی از دست داد ولی کرواسی ۴ پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا به‌عنوان آخرین تیم به مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ برسد و حریف تیم ملی انگلیس در دیدار بعد شود.

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ مرحله یک چهارم نهایی
شنبه: ۹۷/۰۴/۱۶ ؛ ساعت ۲۲:۳۰
استادیوم: المپیک فیشت سوچی-مسکو/ تماشاگر: ۴۴۲۸۷ نفر
داور: ساندرو ریچی(برزیل)؛ کمک‌ها: امرسون دی کاروالیو، مارسلو فن‌گاس و جانی سیکازوی(زامبیا)/ کمک داور ویدئویی: ماسیمیلیانو ایراتی(ایتالیا).

تیم ملی روسیه
ایگور آکنیف، سرگئی ایگناشویچ، ایلیا کوتپوف، فدور کودریاشف، ماریو فرناندس، رومن زوبنین، الکساندر سامدوف(۵۴- الکساندر ایروخین)، دالر کوژیائف، دنیس چریشف(۶۷- فدور اسمولوف)، الکساندر گولوین(۱۰۲- آلن دژاگوئف) و آرتم ژیوبا(۷۹- یوری گازینسکی).
سرمربی: استانیسلاو چرچسوف

 

 

تیم ملی کرواسی

دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو(۹۷- وردان کورلوکا)، ایوان استرینیچ(۷۴- یوسیپ پیواریچ)، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ، ایوان پریشیچ(۶۳- مارسلو بروزوویچ) ، آندری کراماریچ(۸۸- متئو کوواچیچ) و ماریو مانژوکیچ.سرمربی: زلاتکو دالیچ

 

 

اخطارها

دیان لوورن(۳۵)- ایوان استرینیچ(۳۸)- دوماگوج ویدا(۱۰۱) و پیواریچ(۱۱۴) از کرواسی

یوری گازینسکی(۱۰۹) از روسیه

شرح گل ها:

روسیه ۱ – کرواسی ۰ (دقیقه ۳۱: دنیس چریشف):

پاس چریشف از میانه زمین را آرتم ژیوبا دوباره به چریشف بازگرداند تا او با شوت پای چپ فنی و تماشایی به کنج دروازه کرواسی و در حالی که سوباسیچ نظاره‌گر بود، به زیبایی گلزنی کرد.

 

 

روسیه ۱ – کرواسی ۱ (دقیقه ۴۰: آندری کراماریچ): پریشیچ در سمت چپ زمین به مانژوکیچ پاس داد که او تا محوطه جریمه روسیه پیش رفت و ارسال کوتاهی انجام داد تا کراماریچ با ضربه سر دروازه را باز کند و گل تساوی را به ثمر رساند.

 

 

روسیه ۱ – کرواسی ۲ (دقیقه ۱۰۱: دوماگوج ویدا): ارسال مودریچ از روی کرنر سمت راست زمین را ویدا، مدافع پیشتاخته کرواسی با ضربه سر به گوشه پایین دروازه روسیه زد تا تیمش در آستانه پیروزی قرار بگیرد.

 

 

 

روسیه ۲ – کرواسی ۲ (دقیقه ۱۱۵: ماریو فرناندس): خطایی که پیواریچ سمت راست پشت محوطه جریمه کرواسی مرتکب شده بود را دژاگوئف، بازیکن تعویضی با سانتری استثنایی فرستاد که ماریو فرناندس، مدافع راست روسیه با ضربه سری عالی که سوباسیچ نظاره‌گر توپ بود، تبدیل به گل مساوی تیمش کرد.

 

 

ضربات پنالتی

روسیه ۰ – کرواسی ۰ : فدور اسمولوف پنالتی اول روسیه را تبدیل به گل نکرد و ضربه چیپ او به سمت چپ دروازه را سوباسیچ با کف دست گرفت.

 

 

روسیه ۰ – کرواسی ۱ : بروزوویچ توپ را به سمت راست دروازه زد که آکنیف با وجود تشخیص جهت توپ، نتوانست مانع از گل شدن توپ شود.

روسیه ۱ – کرواسی ۱ : دژاگوئف خلاف جهت سوباسیچ توپ را به سمت راست دروازه زد و گل اول روسیه را در ضربات پنالتی به ثمر رساند.

روسیه ۱ – کرواسی ۱ : کوواچیچ دومین پنالتی‌زن کرواسی بود که ضربه او به گوشه پایین سمت راست دروازه را آکنیف با شیرجه عالی مهار کرد.

روسیه ۱ – کرواسی ۱ : ماریو فرناندس با استارت سریع شوت محکم زمینی به سمت چپ زد که توپ به اوت رفت.

روسیه ۱ – کرواسی ۲ : مودریچ خیلی خوش شانس بود که ضربه او به سمت چپ دروازه بعد از مهار آکنیف به تیرک عمودی برخورد کرد و وارد دروازه شد.

روسیه ۲ – کرواسی ۲ : ایگناشویچ با فریب سوباسیچ توپ را به سمت چپ دروازه زد و تبدیل به گل کرد.

روسیه ۲ – کرواسی ۳ : ویدا خلاف جهت آکنیف با شوت محکم به سمت چپ دروازه موفق به گلزنی شد.

روسیه ۳ – کرواسی ۳ : در حالی که سوباسیچ به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، کوژیائف خلاف جهت او پنالتی را وارد دروازه کرد.

روسیه ۳ – کرواسی ۴ : راکیتیچ پیام آور شادی برای کرواسی بود و با گل کردن پنالتی، تیمش را به نیمه نهایی جام جهانی رساند.

 

 

بهترین بازیکن

دانیل سوباسیچ که در دیدار اخیر کرواسی مقابل دانمارک سه مهار پنالتی داشت و عامل صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی شد.

امشب هم با سه مهار توپ عالی اجازه نداد حملات روس‌ها بیشتر از دو گل به همراه داشته باشد و در ضربات پنالتی هم پنالتی اول را گرفت تا عملکرد خوب او تکمیل شود و ستاره کروات‌ها باشد.

 

 

اتفاق ویژه

کرواسی که با قاطعیت و کسب ۹ امتیاز از مرحله گروهی صعود کرده بود، در دو بازی مرحله حذفی به سختی و در ضربات پنالتی موفق به برتری شد؛

شاگردان دالیچ که در مرحله یک هشتم نهایی دانمارک را در ضربات پنالتی شکست داده بودند، امشب هم بعد از تساوی ۲ بر ۲ توانست چنین کاری انجام دهد و بعد از ۲۰ سال دوباره به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

نمایش موفق و فراتر از انتظار تیم ملی روسیه هم بیشتر از مرحله یک چهارم نهایی ادامه پیدا نکرد.

تیم میزبان که توانسته بود با حذف اسپانیا به دور یک هشتم نهایی برسد، امشب در ضربات پنالتی مغلوب کرواسی شد تا وداع تلخی با این مسابقات داشته باشد.

 

 

لحظات حساس

دقیقه ۲: فرار چریشف به محوطه جریمه کرواسی و شوت زمینی او را ورسالیکو با ایستادگی به موقع مقابل توپ دفع کرد.

دقیقه ۵: شوت روی پای ژیوبا به سمت دروازه کرواسی بعد از برخورد به لوورن راهی کرنر شد.

دقیقه ۶: ربیچ با شوت زمینی از زاویه بسته شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که آکنیف توپ را به کرنر زد.

دقیقه ۷: لوورن با ضربه سر به ربیچ پاس داد که ضربه سر او در مقابل دروازه روسیه راه به جایی نبرد و توپ را به اوت زد.

دقیقه ۱۶: ضربه ایستگاهی راکیتیچ از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیادی از بالای دروازه روسیه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: ارسال کوتاه ورسالیکو از جناح راست زمین و ضربه پشت سر پریشیچ با اختلاف کمی از کنار دروازه روسیه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: یشوت قیچی برگردان کراماریچ را آکنیف به راحتی جمع کرد.

دقیقه ۶۰: کراماریچ با پاس بلند، توپ را به محوطه ۶ قدم فرستاد که دفع ناقص روس‌ها بهترین فرصت گلزنی برای کرواسی و پریشیچ فراهم کرد، اما تعلل و شوت او به تیرک عمودی دروازه روسیه خورد و به شکل عجیبی با طی کردن خط عرضی زمین به بیرون رفت.

 

 

دقیقه ۶۲: سوباسیچ ضربه سر ژیوبا را به راحتی در اختیار گرفت.
دقیقه ۷۲: ارسال فرناندس از جناح راست زمین را ایروخین با ضربه سر زد که توپ با کمترین فاصله از روی دروازه کرواسی به بیرون رفت.
دقیقه ۷۶: ارسال دقیق بیرون پای کراماریچ را مانژوکیچ با ضربه سر به مودریچ پاس داد که شوت بی‌دقت او به مدافعان روسیه برخورد کرد و در ادامه هم شوت ورسالیکو به کوتپوف خورد و به کرنر رفت.
دقیقه ۷۸: سانتر مودریچ از روی کرنر با ضربه سر مانژوکیچ راهی اوت شد.
دقیقه ۴+۹۰: سوباسیچ با واکنش عالی شوت پُر قدرت اسمولوف از زاویه بسته و سمت راست زمین را دفع کرد.
دقیقه ۱۰۵: ضربه سر ایروخین روی ارسال کرنر با فاصله کمی از کنار دروازه کرواسی به بیرون رفت.
دقیقه ۱۱۲: سوباسیچ شوت روی پای محکم کوژیائف از پشت محوطه جریمه را یک ضرب و با مهاری فوق‌العاده جمع کرد.

دقیقه ۱۱۳: ارسال چیپ عالی کوژیائف از جناح چپ زمین را سوباسیچ با شیرجه‌ای استثنایی دفع کرد تا دروازه کرواسی برای بار دوم باز نشود.

دقیقه ۱۱۹: شوت روی پای زوبنین از پشت محوطه جریمه را سوباسیچ درازکش مهار کرد.

 

 

در حاشیه

* حضور الکساندر گولوین به جای یوری ژیرکوف تنها تغییری است که در ترکیب بازی امشب روسیه نسبت به دیدار اخیرشان مقابل اسپانیا دیده می‌شود.

* کرواسی هم در مقایسه با مسابقه گذشته‌اش مقابل سوئیس یک جابه‌جایی در ۱۱ بازیکن اصلی امشب داشته که کراماریچ جای مارسلو بروزوویچ بازی می‌کند.

 

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن