اخبار ایران

آمادگی فرودگاه ها برای پرواز به موقع حج تمتع

آمادگی کامل فرودگاه‌ها برای برقراری پروازهای ايمن و به موقع حج تمتع

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها مطرح کرد:

قائم مقام مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در مراسم بدرقه حجاج تأکيد کرد که تمام اقدامات لازم در فرودگاه‌ها برای انجام به موقع و ايمن پروازهای حجاج انجام شده است.

به گزارش روابط‎ عمومی شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری در مراسم بدرقه حجاج

با بیان این مطلب به ارائه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه‎های كشور برای برقراری پروازهای ایمن و به موقع حجاج پرداخت

و عنوان كرد:

دستورالعمل‎های لازم برای پروازهای حج را از اسفند ۹۶ به فرودگاه‎ها ابلاغ و جلسات متعددی را در ستاد و فرودگاه‎ها برگزار كردیم.

همچنین به بررسی نواقص و اشكال های موجود در عملیات حج سال گذشته پرداختیم.

در جلسات مشترك با حضور مسئولان ارگان‎های مختلف فرودگاهی و شركت‎های هواپیمایی فعال در اعزام حجاج و نیز شركت‎های هندلینگ دستورالعمل‎های لازم را متذكر شدیم و هماهنگی‎های لازم انجام شد.

همزمان در فرودگاه‎ها با برگزاری جلسات با ارگان‎ها و ایستگاه‎های شركت‎های هواپیمایی هماهنگی لازم انجام شده است.

قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینكه از ۲۰ فرودگاه درنظر گرفته شده برای عملیات حج، پروازهای فرودگاه اردبیل به دلیل عدم امكان استفاده شركت هواپیمایی سعودی در استفاده از باند موجود آن به دلیل تایپ خاص هواپیماهای سعودی به فرودگاه تبریز منتقل شد، افزود:

از اسفند ۹۶ تاكنون اقدامات لازم برای آماده‎سازی تجهیزات عملیات فرودگاهی و هوانوردی انجام شده و با ابلاغ دستورالعمل‎های لازم، بازبینی و بررسی مجدد تجهیزات راداری و ناوبری و تجهیزات ترمینالی شامل:

سیستم‎های سرمایش و گرمایش، تاسیسات و نیز سیستم‎های روشنایی در سطوح پروازی، تجهیزات ایمنی زمینی و غیره انجام و آمادگی كامل آنها از طریق فرودگاه‎ها اعلام شده است.

وی گفت: از سوی دیگر با همكاری اداره‎های كل حج و زیارت استان‎ها، مدیران كاروان‎ها توجیه شدند و مانورهای لازم را با حضور دستگاه‎های مختلف انجام دادیم.

در حوزه راه‎های هوایی نیز اقدامات لازم برای توسعه راه‎های هوایی و اولویت‎بخشی به پروازهای حجاج اقدامات لازم انجام شده است و خوشبختانه فرودگاه‎ها كاملا آماده هستند.

امیدواریم شركت‎های هواپیمایی نیز در هماهنگی كامل با فرودگاه‎های كشور از یك سو و فرودگاه‎های جده و مدینه از سوی دیگر، آمادگی لازم را داشته باشند و شاهد بروز مشكل و مسئله خاصی كه موجب تاخیر شود، نشویم.

اسفندیاری همچنین خبر داد:

با توجه به حضور مستقبلین در فرودگاه‎ها در زمان بازگشت حجاج، پیش‎بینی‎های لازم برای تسهیل حضور مردم در فرودگاه‎ها انجام شده كه به زودی توسط فرودگاه‎ها اطلاع‎رسانی می‎شود.

مدیرعامل شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها تأكید كرد:

ایمنی به عنوان ركن اصلی در فرودگاه‎ها مورد توجه است و در ساماندهی عملیات حج نیز به طور خاص بر آن تأكید كرده‎ایم.

برچسب ها

‫14 نظرها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن