اخبار ورزشی

گزارش بازی سوئد و سوئیس

سوئد یک

ملی پوشان سوئد با نمایشی منطقی و زدن یک گل موفق به پیروزی برابر سوئیس شدند تا به جمع هشت تیم برتر جام جهانی صعود کنند.

تیم ملی سوئد با برتری یک بر صفر مقابل کره جنوبی جام جهانی را آغاز کرد.

این تیم در دومین بازی با وجود شایستگی در ثانیه‌های پایانی برابر آلمان شکست خورد ولی در آخرین بازی مرحله گروهی توانست با نتیجه پُر گل ۳ بر صفر مکزیک ۶ امتیازی را شکست دهد.

دیروز هم در حالی که جدال سختی با سوئیس، تیم ششم رنکینگ فیفا داشت و حملات زیادی روی دروازه‌اش بود ولی موفق شد با بازی تیمی فوق‌العاده و گلی که توسط امیل فورسبرگ در دقیقه ۶۶ به ثمر رساند، به برتری یک بر صفر دست یافت تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

تیم ملی سوئیس که در مرحله گروهی جام جهانی دو تساوی برابر برزیل و کاستاریکا و یک پیروزی مقابل صربستان داشت، امروز نتوانست روند شکست ناپذیری خود را ادامه دهد.

سوئیس با یک گل شکست خورد تا سوئد به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کند و منتظر برنده بازی امشب تیم‌های انگلستان و کلمبیا باشد تا حریف بعدی خود را بشناسد.

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ مرحله یک هشتم نهایی
سه‌شنبه: ۹۷/۰۴/۱۲ ؛ ساعت ۱۸:۳۰
استادیوم: سن پتبرزبورگ/ تماشاگر: ۶۴۰۴۲ نفر
داور: دمیر اسکومینا(اسلوونی)؛ کمک‌ها: یوری پیراپونک، روبرت ووکان و نواف شکرالله(بحرین)/ کمک داور ویدئویی: دنیل اورساتو(ایتالیا)

اخطار

مایکل لاستینگ(۳۱) از سوئد

والون بهرامی(۶۱) و گرانیت ژاکا(۶۸) از سوئیس

اخراج

میشائیل لانگ(۴+۹۰) از سوئیس

تیم ملی سوئد

روبین اولسن، ویکتور لیندلوف، آندریاس گرانکوئیست، مایکل لاستینگ(۸۲- امیل کرافت)، لودویگ آگوستینسون، گوستاو اسونسون، آلبین اکدال، ویکتور کلاسن، امیل فورسبرگ(۸۲ – مارتین اولسن)، مارکوس برگ(۹۰- ایساک تلین) و اولا تویوونن.
سرمربی: یان اندرسون

تیم ملی سوئیس

یان سومر، یوهان ژورو، مانوئل آکانجی، میشائیل لانگ، ریکاردو رودریگس، والون بهرامی، گرانیت ژاکا، ژردان شقیری، استیون زوبر(۷۳- بریل امبولو)، بلریم ژمایلی(۷۳- هریس سفروویچ) و ژوزف درمیچ.
سرمربی: ولادیمیر پتکوویچ

شرح گل

سوئد ۱ – سوئیس ۰ (دقیقه ۶۶: امیل فورسبرگ): تویوونن پشت محوطه جریمه فورسبرگ را صاحب توپ کرد تا شوت محکم او از قوس محوطه بعد از برخورد به پای مانوئل آکانجی در میانه راه وارد دروازه سوئیس شود و سوئد با یک گل پیش بیافتد

بهترین بازیکن

امیل فورسبرگ، ستاره تیم ملی سوئد در صعود زردها به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بیشترین نقش را داشت و در کنار بازی درخشان خود که با پخش کردن توپ، پاس‌های دقیق، خلق موقعیت و … حملات زیادی را تدارک دید، یک گل زیبا هم به کمک آکانجی به ثمر رساند و یک بار هم توپ را از روی خط دروازه سوئد برگشت داد.

لحظات حساس

دقیقه ۱: اشتباه لیندلوف، مدافع سوئد در خط میانی موجب تدارک حمله از طرف سوئیسی‌ها شد که شوت پشت محوطه شقیری به اوت رفت.

دقیقه ۶: زوبر بعد از حرکت در عرض به سمت دروازه سوئد شوت‌زنی کرد که اولسن به راحتی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۸: مارکوس برگ موقعیت فوق‌العاده‌ای داشت تا روی پاس در عمق تویوونن دروازه سوئیس را باز کند ولی شوت روی پای او به اوت رفت.

دقیقه ۹: دفع توپ اشتباه سومر توپ را در فرصت خطرناکی به سوئدی‌ها رساند که این بار هم مارکوس برگ فرصت گلزنی را از دست داد و آکانجی با حضور به موقع اجازه نداد توپ به سمت دروازه سوئیس برود و در ادامه هم شوت محکم و خطرناک اکدال به بیرون زده شد.

دقیقه ۱۱: پاس بلند شقیری ا میانه زمین به پشت مدافعان سوئد نزدیک بود با ضربه درمیچ تبدیل به گل شود که اولسن توپ را جمع کرد.

دقیقه ۱۴: سانتر خطرناک شقیری از سمت راست زمین با عبور از روی سر درمیچ به بیرون رفت.

دقیقه ۲۴: ضربه پشت سر برگ قبل از رسیدن به تویوونن توسط سومر مهار شد.

دقیقه ۲۴: شقیری باز هم سانتر خوبی به محوطه جریمه سوئد داشت که این بار نیز حاصلی به همراه نداشت و ضربه سر زوبر به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: پاس کلاسن فرصت مناسبی برای مارکوس برگ فراهم کرد تا این بار طلسم گل نزدن‌اش را پایان دهد ولی شوت پای چپ او را سومر با واکنشی استثنایی دفع کرد.

دقیقه ۳۲: رودریگس به دنبال گلزنی با شوت ناگهانی از میانه زمین بود که اولسن به راحتی توپ را جمع کرد.

دقیقه ۳۴: شوت ژاکا از فاصله ۳۰ متری با فاصله کمی از روی دروازه سوئد راهی اوت شد.

دقیقه ۳۹: پاس زوبر و شوت سر ضرب و تماشایی ژمایلی با کمترین فاصله از تیرک افقی دروازه سوئد به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: شوت نوک پای فورسبرگ از روی ضربه آزاد به سر زوبر برخورد کرد و نزدیک بود با این برخورد وارد دروازه سوئیس شود که در نهایت یک کرنر نصیب سوئدی‌ها شد.

دقیقه ۴۱: سانتر استثنایی لاستینگ از جناح راست زمین را اکدال مقابل تیرک دوم و در موقعیتی عالی نتوانست تبدیل به گل کند تا سوئد با وجود فرصت‌های بسیار خوبی که در نیمه اول داشت، همچنان در رسیدن به گل ناکام باشد.

دقیقه ۴۴: شقیری با تغییر پست به جناح چپ زمین آمد و ارسال کوتاه خطرناکی انجام داد که مهاجمان سوئیس نتوانستند از این فرصت بهره ببرند تا در نهایت توپ به سمت راست برود.

دقیقه ۲+۴۵: اولسن بالاتر از زوبر توپ را مُشت کرد تا ارسال بلند رودریگس همراه با گل نشود.

دقیقه ۴۹: فروسبرگ توپ را به سمت چپ زمین برد و به آگوستینسون رساند ولی سانتر او و پاس مارکوس برگ با ضربه سر را تویوونن نتوانست استفاده کند تا مدافعان سوئیس صاحب توپ شوند.

دقیقه ۵۰: روی اشتباه خط دفاعی سوئد نزدیک بود ارسال شقیری تبدیل به گل شود که لیندلوف سراسیمه توپ را دور کرد.

دقیقه ۵۳: سانتر خطرناک شقیری به محوطه جریمه سوئد را اولسن برگشت داد و در ادامه شوت پشت محوطه رودریگس به کرنر رفت.

دقیقه ۶۹: اکدال مثل دو صحنه نیمه اول فرصت‌سوزی کرد و شوت او به بیرون رفت.

دقیقه ۷۰: اولسن شوت پشت محوطه زوبر را در اختیار گرفت.

دقیقه ۷۱: شوت شقیری به مدافعان سوئد برخورد کرد و راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۹: آگوستینسون مانع خوبی برای گل نخوردن سوئد بود و این بار هم برابر شوت بازیکنان سوئیس ایستادگی کرد تا تنها یک کرنر برای این تیم اعلام شود.

دقیقه ۸۰: نزدیک بود ارسال عالی شقیری و ضربه سر امبولو تبدیل به گل شود که فورسبرگ با جای‌گیری خوب در تیرک دوم دروازه تیمش را نجات داد و در ادامه شوت گرانکوئیست توپ را از محوطه جریمه سوئد دور کرد.

دقیقه ۲+۹۰: اولسن به زیبایی در دو مرحله ارسال رودریگس و ضربه سر سفروویچ را مهار کرد.

دقیقه ۴+۹۰: ضد حمله سریع سوئدی‌ها نزدیک بود با گل دوم این تیم همراه باشد که میشائیل لانگ با هُل دادن مارتین اولسن که در موقعیت تک به تک بود، روی او خطا کرد تا کارت قرمز بگیرد و داور اعلام پنالتی کند که البته بعد از بازبینی ویدئویی، پنالتی به خطای پشت محوطه تبدیل شد.

دقیقه ۵+۹۰: ضربه آزاد لحظات پایانی سوئد را گرانکوئیست زد که سومر برگشت داد و در ادامه هم شوت تویونن بی‌حاصل بود.

اتفاق ویژه

تیم ملی سوئد که با شگفتی‌سازی و حذف هلند و ایتالیا در مرحله مقدماتی به جام جهانی رسیده بود و در مرحله گروهی رقابت‌های ۲۰۱۸ روسیه هم بالاتر از مکزیک، کره جنوبی و آلمان صدرنشین گروه F شد، امروز هم در نخستین بازی مرحله حذفی توانست نمایش منطقی و با برنامه‌ای در دفاع و حمله داشته باشد و در نهایت با پیروزی یک بر صفر برابر سوئیس، تیم ششم رنکینگ فیفا به جمع هشت تیم برتر این مسابقات صعود کند.

در حاشیه

* سباستین لارسون از سوئد و استفان لیششتاینر و فابین شار از سوئیس، سه بازیکنی هستند که به دلیل دریافت اخطار در آخرین بازی مرحله گروهی، بازی امروز تیم‌شان را به دلیل محرومیت از دست داده‌اند.

* مایکل لاستینگ، مدافع راست سوئد به دلیل دریافت اخطار در دقیقه ۳۱ دو اخطاره شد تا در صورت صعود تیمش، بازی مرحله یک چهارم نهایی را از دست بدهد.

* تا قبل از مسابقه امروز تیم‌های سوئد و سوئیس، تعداد تماشاگر بازی‌های تاریخ جام‌های جهانی ۳۹۹۸۱۰۶۲ نفر بود که در این دیدار با حضور ۶۴۰۴۲ نفری هواداران در استادیوم سن پترزبورگ، این تعداد از مرز ۴۰ میلیون نفر تماشاگر گذشت.

* والون بهرامی، هافبک سوئیس به دلیل دریافت کارت زرد در این دیدار دو اخطاره شد تا در صورت صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی، به علت محرومیت نتواند بازی کند.

* سوئد در دقیقه ۸۲ به دلیل مصدومیت فورسبرگ و لاستینگ مجبور به دو تعویض اجباری شد.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن