اخبار ورزشی

تیم فولاد مبارکه سپاهان

اولین سپاهان سال چگونه بود؟

روز گذشته تیم فوتبال سپاهان اولین دیدار خود را در حضور امیرقلعه نویی تجربه کرد تا شاهد ترکیب و سیستم جدید این تیم برای لیگ هجدهم باشیم.

شاگردان امیرقلعه نویی دومین مرحله آماده سازی خود را پس از اینکه دو هفته ابتدایی را در  اصفهان پشت سر گذاشتند، از ابتدای هفته در کردان آغاز کردند.

سپاهانی ها که تمرینات سنگین بدنسازی پیش فصل را پشت سر می گذارند، پس از چند روز تمرین با صلاحدید امیرقلعه نویی روز گذشته برابر فولادخوزستان قرار گرفتند و با ۲ گل موفق به پیروزی در این مسابقه شدند.

در نگاه اول شاید این پیروزی چندان اهمیتی نداشته باشد ولی وقتی دقیق تر به موضوع نگاه کنیم به دو موضوع پی می بریم؛

اول اینکه طلایی پوشان طی دو سال گذشته و چه در زمان ویسی و چه در زمان سرمربیگری کرانچار بازی های تدارکاتی خوبی را پشت سر نگذاشتند و معمولا با شکست یا تساوی از زمین مسابقه خارج می شدند.

از همین رو پیروزی روز گذشته برابر شاگردان پورموسوی که فصل گذشته دو شکست را به سپاهان تحمیل کرده بودند، می تواند بسیار ارزشمند و روحیه بخش باشد.

دوم اینکه با نگاه به نفراتی که امیرقلعه نویی از ابتدا به میدان فرستاد و همینطور بازیکنانی که فرصت بازی پیدا کردند، می توانیم آگاهی ای هر چند سطحی نسبت به ترکیب و البته سیستم مورد نظر سرمربی سپاهان داشته باشیم.

روز گذشته امیرقلعه نویی بازی دوستانه خود برابر فولادخوزستان را با پیام نیازمند در درون دروازه آغاز کرد.

سیاوش یزدانی و عزت پورقاز در قلب خط دفاعی به کار گرفته شده بودند و خالد شفیعی به دلیل انجام حرکات فیزیوتراپی یکی از غائبان اصلی تمرین بود.

در پست دفاع چپ همانطور که انتظار می رفت، سعید آقایی به میدان رفت .

ولی جالب علیرغم حضور محمد ایران پوریان، در سمت راست خط دفاعی، سرمربی سپاهان از حسن جعفری در ترکیب اصلی بهره برد تا رقابت میان این بازیکن و محمد ایران پوریان از اولین دیدار طلایی پوشان آغاز شود.

در خط میانی مهدی کیانی به عنوان هافبک تدافعی جلوی مدافعین ایستاد و یک خط جلوتر از این بازیکن هم حسین پاپی، جلال علی محمدی، مهرداد محمدی و ابراهیم صالحی قرار داشتند که وظیفه تغذیه سجادشهباززاده در خط آتش طلایی پوشان به عهده آنها بود.

تیم امیرقلعه نویی روز گذشته در هنگام دفاع از چینش ۱-۴-۱-۴ بهره می برد، ولی در زمان حمله با تغییر آرایش به سیستم ۳-۳-۴ انتقال پیدا می کرد تا بازیکنانش با نفرات بیشتر و البته قدرت بیشتری در زمین حریف حاضر شوند.

سپاهان در شرایطی با دو گل برابر فولاد خوزستان به پیروزی دست یافت که گل اول روی همکاری ابراهیم صالحی و شوت شهباززاده به دست آمد.

پس از این گل، قلعه نویی تغییراتی در ترکیب تیم خود ایجاد کرد.

اولین تغییرات سپاهان به این شکل بود که استنلی کی روش وارد زمین شد و پس از ورود او سجاد شهباززاده یک خط عقب آمد تا در پست پشت مهاجم بازی کند.

ضمن اینکه ساسان انصاری جانشین ابراهیم صالحی شد و حسن جعفری هم جای خود را به محمد ایران پوریان داد.

و در ادامه استنلی کی روش از روی یک ضربه ایستگاهی گل دوم سپاهان را به ثمر رساند تا بار دیگر تبحر خود را در این ضربات نشان دهد.

تغییراتی که اشاره شد عمده ترین تغییرات تیم امیرقلعه نویی بود ولی با توجه به آنها می توان از همین حالا گمانه زنی هایی در مورد ترکیب ۱۱ نفره سپاهان داشت؛ هر چند در ادامه به بازیکنانی نظیر میلاد سرلک و جوانان تیم فرصت رسید تا قلعه نویی شناخت بهتری از نفراتش پیدا کند.

در مقابل فولادخوزستان اگرچه قلعه نویی نتوانست نیازمند را که توپ زیادی روی دروازه اش نیامد را در آزمونی سخت محک بزند ولی مهدی کیانی که یکی از مهره های کلیدی سپاهانی ها برای فصل پیش رو خواهد بود.

نمایش رضایت بخشی داشت و از همه مهم تر اینکه دو مهاجم طلایی پوشان موفق به گل زنی شدند و ابراهیم صالحی هم یک پاس گل داد.

ضمن اینکه مهرداد محمدی در پست دفاع چپ هم محک زده شد و حسین پاپی نمایش امیدوارکننده ای داشت تا سرمربی سپاهان امروز با رضایت خاطر تمرینات ریکاوری شاگردانش را در کمپ کردان زیر نظر بگیرد و آنها را آماده بازی دوم برابر پارس جنوبی جم کند که فردا برگزار می شود.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن