اخبار ایران

مجاز بودن پرواز با ایراد!

هيچ هواپيمايي خلاف استانداردهاي ايمني اجازه پرواز ندارد

در پي انتشار خبري در يکي از رسانه ها با تيتر خلاف واقع تحت عنوان ” هواپيما مجاز است با ايراد پرواز کند” نکاتي جهت تنوير افکار عمومي لازم و ضروري است.

معاون استاندارد پرواز در توضيحي از امكانات و تجهيزاتي كه هواپيماها از آن براي انجام پروازهاي ايمن و سلامت برخورداراست.

هر هواپيما براساس كتاب و يا ليستي كه كارخانه سازنده مشخص كرده است، مي تواند پرواز كند مطالبی را بیان کرده که متاسفانه نحوه انعكاس برخلاف توضيجات تخصصي ايشان که خود ابعادی از ایمنی بوده است منعكس شده است

این مطلب بگونه اي عنوان شده كه هواپيما داراي ايراد، اجازه پرواز دارد و ايراد هم ايراد ايمني است حال آنكه اينگونه نيست و نزد افكار عمومي تمامي تلاش هاي بازرسان عمليات و صلاحيت پرواز سازمان هواپيمايي كشوري را كم رنگ و زير سوال برده است.

لذا سازمان هواپيمايي كشوري با توجه به جايگاه نظارتي و حاكميتي خود نسبت به اجراي دقيق اين دستورالعمل ها، نظارت و مسئوليت خود را با حساسيت لازم انجام مي دهد.

همانطور كه گفته معاون استاندارد پرواز اشعار به اين موضوع داشته است اما نوع چينش خبر و انتخاب تيتر، انعكاس گفته ها را به گونه اي ديگر تداعي كرده است.

این خبر و انتخاب تیتر هيچ سنخيتي با واقعيات نظارت ها و اصول استانداردهايي كه در خصوص هواپيماها اعمال ميشود و در حال انجام است، ندارد.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن
بستن