اخبار ایران

نادیده گرفتن تصمیمات سنای آمریکا

تصمیمات سنای آمریکا در حوزه هواپیمایی مورد توجه ایران نیست

به گزارش معراج گشت اصفهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، دیروز (دوشنبه یکم مرداد) در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های طراحی در ساخت قطعات صنعت هوانوردی در پاسخ به  باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت تحویل هواپیماهای ATR و ایرباس بعد از تحریم‌ها، اظهار کرد:

تصمیماتی که درباره قراردادهای هواپیما از سوی سنای آمریکا صورت خواهد گرفت به هیچ عنوان مورد توجه سازمان هواپیمایی نخواهد بود و هدف اصلی ما در این بخش راکد نشدن صنعت هواپیمایی در کشور است.

وی ادامه داد: به طور قطع نخواهیم گذاشت که سیاست‌های آمریکا در حوزه حمل‌ونقل هواپیمایی به نتیجه برسد.

عابدزاده با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی اولویت اصلی صنعت هواپیمایی به شمار می‌رود، گفت:

سال‌های طولانی است که سیاست تقویت بخش خصوصی  از سوی سازمان هواپیمایی دنبال می‌شود، به طوریکه امروز ۷۰ درصد از جابه‌جایی‌های بخش هوایی از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد:

امیدواریم با تقویت این بخش بتوانیم حوزه حمل‌ونقل هوایی را ۱۰۰ درصد به بخش خصوصی واگذار کنیم.

عابدزاده درباره خرید هواپیماهای جدید از سوی سایر شرکت‌های هواپیمایی مانند سوخو، گفت:

سازمان هواپیمایی کشوری از تصمیمات شرکت‌های هواپیمایی درباره خرید هواپیماهای جدید حمایت خواهد کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌های حمل‌ونقل هوایی عرضه نیازهای صنعت هواپیمایی است، گفت:

در این نمایشگاه نیازهایی که مهندسان و سازندگان صنعت هواپیمایی دارند عرضه می‌شود و تمام مهندسان صنایع کشور می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

عابدزاده اظهار کرد: در این نمایشگاه قطعاتی که زمینه‌ساز تقویت ایمنی پروازها است و جزء اولویت‌های اولیه هواپیما‌ها به شمار می‌روند عرضه می‌شود.

وی گفت: می‌توانیم با تقویت صنایع دانش‌بنیان و حمایت از سازندگان و طراحان عرصه هواپیمایی زمینه تولیدات داخلی را در این حوزه فعال کنیم.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن