اخبار ورزشی

گزارش بازی کرواسی و دانمارک

رقابت گلرها به سود سوباشیچ

کرواسی (۳)- دانمارک (۲)؛ رقابت گلرها به سود سوباشیچ

کروات‌ها به لطف درخشش دروازه‌بان خود توانستند دانمارک را در ضربات پنالتی شکست دهند و به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کنند.

تیم ملی کرواسی با اقتدار و کسب سه پیروزی متوالی برابر نیجریه، آرژانتین و ایسلند  با ۹ امتیاز صدرنشین گروه D جام جهانی ۲۰۱۸ شد.

به نظر می‌رسید دیشب که به مصاف دانمارک، تیم دوم گروه C و البته بدون شکست رفته بود کار چندان سختی نداشته باشد.

ولی شاگردان زلاتکو دالیچ به مشکل خوردند و قبل از دقیقه یک دروازه خود را توسط ماتیاس یورگنسن باز شده دیدند ولی سه دقیقه بعد ماریو مانژوکیچ نتیجه را جبران کرد تا نوید یک بازی پُر گل را بدهد.

اما نبرد کرواسی و دانمارک به غیر از چهار دقیقه ابتدایی در پایانی وقت‌های قانونی گلی به همراه نداشت.

و در حالی که کروات‌ها در وقت اضافه دوم صاحب پنالتی شدند، اما مودریچ نتوانست آن را تبدیل به گل کند و با مهار کاسپر اشمایکل، ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

تیم ملی کرواسی با وجود اینکه فرصت برتری در طول بازی را از دست داده بود، اما در ضربات پنالتی و با درخشش سوباسیچ، دروازه‌بان خود موفق شد به برتری ۳ بر ۲ دست پیدا کند.

و دانمارکی که کاسپر اشمایکل هم درون دروازه‌اش فوق‌العاده کار کرد و در ضربات پنالتی هم دو مهار داشت را شکست دهد تا حریف تیم روسیه در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ شود.

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ مرحله یک هشتم نهایی
یکشنبه: ۹۷/۰۴/۱۰ ؛ ساعت ۲۲:۳۰
استادیوم: نیژنی نووگوراد/ تماشاگر: ۴۰۸۵۱ نفر
داور: نستور پیتانا(آرژانتین)؛ کمک‌ها: هرنان میدانا، خوان پابلو بلاتی و انریکه کاسرس(پاراگوئه)/ کمک داور ویدئویی: مائورو ویگلیانو(آرژانتین)

تیم ملی کرواسی

دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ(۸۱- یوسیپ پیواریچ)، ایوان راکیتیچ، مارسلو بروزوویچ(۷۱- متئو کواچیچ)، لوکا مودریچ، آنته ربیچ، ایوان پریشیچ(۹۷- آندره کراماریچ) و ماریو مانژوکیچ(۱۰۸- میلان بادلی).
سرمربی: زلاتکو دالیچ

تیم ملی دانمارک

کاسپر اشمایکل، سیمون کیائر، ماتیاس یورگنسن، یوناس کنودسن، هندریک دالسگارد، توماس دلینی(۹۸- میشل کران‌دلی)، آندریاس کریستنسن(۴۶- لاسه شونه)، کریستین اریکسن، یوسف یوراری پولسن، مارتین برایت‌وایت(۱۰۵- پیونه سیتو) و آندریاس کورنلیوس(۶۶- نیکولای یورگنسن).
سرمربی: اگی هاریدی

ضربات پنالتی

کرواسی ۰ – دانمارک ۰ : پنالتی اول را تیم دانمارک زد که کریستین اریکسن نتوانست ضربه خود را تبدیل به گل کند و شوت او را سوباشیچ به کمک تیرک عمودی دروازه مهار کرد.

کرواسی ۰ – دانمارک ۰ : ضربه بادلی به سمت چپ دروازه را اشمایکل به زیبایی مهار کرد.

کرواسی ۰ – دانمارک ۱ : کیائر به زیبایی با شوت به کنج سمت راست دروازه کرواسی دومین پنالتی دانمارک را تبدیل به گل کرد.

کرواسی ۱ – دانمارک ۱ : کراماریچ با یک مکث پشت توپ و فریب اشمایکل، توپ را به سمت چپ دروازه زد تا دومین پنالتی کرواسی هم با گل همراه باشد.

کرواسی ۱ – دانمارک ۲ : کران‌دلی پنالتی سوم دانمارک را خلاف جهت سوباشیچ به سمت چپ دروازه زد و گلزنی کرد.

کرواسی ۲ – دانمارک ۲ : مودریچ خلاف پنالتی نیمه دوم وقت اضافه این بار موفق به گلزنی شد و در حالی که اشمایکل به سمت راست شیرجه زده بود، توپ را به مرکز دروازه زد.

کرواسی ۲ – دانمارک ۲ : سوباشیچ به زیبایی پنالتی شونه که به سمت راست دروازه زده بود را مهار کرد تا امیدهای صعود کرواسی زنده شود.

کرواسی ۲ – دانمارک ۲ : اشمایکل باز هم منجی دانمارک شد و شوت پیواریچ به سمت راست دروازه را با یک دست گرفت تا دوباره نتیجه مساوی شود.

کرواسی ۲ – دانمارک ۲ : سوباشیچ این بار با پا شوت نیکولای یورگنسن به مرکز دروازه را مهار کرد تا پنجمین پنالتی دانمارک هم تبدیل به گل نشود.

کرواسی ۳ – دانمارک ۲ : راکیتیچ کار را تمام کرد و خلاف جهت اشمایکل، توپ را به سمت راست دروازه زد تا کرواسی از پنجمین پنالتی خود استفاده کند و به جمع هشت تیم نهایی جام جهانی برسد.

شرح گل‌ها

کرواسی ۰ – دانمارک ۱ (دقیقه ۱: ماتیاس یورگنسن): پرتاب اوت بلند از سمت راست زمین برای دانمارک را دلینی مهار کرد و به ماتیاس یورگنسن پاس داد تا او در مقابل محوطه ۶ قدم با شوتی که از زیر دستان سوباسیچ عبور کرد، گل اول بازی را برای تیمش به ثمر رساند.

کرواسی ۱ – دانمارک ۱ (دقیقه ۴: ماریو مانژوکیچ): ربیچ نفوذ سریعی از سمت راست زمین انجام داد و به ورسالیکو پاس داد که او هم ارسال کوتاهی انجام داد که دفع نه چندان خوب کیائر به بازیکن خودی برخورد کرد و مقابل پای مانژوکیچ افتاد تا او با شوتی تک ضرب، دروازه دانمارک را باز کند و خیلی زود بازی را به تساوی بکشاند.

اتفاق ویژه

مانند دیدار ابتدایی روز دوم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی که دو تیم اروپایی اسپانیا و روسیه با تساوی یک بر یک در طول ۱۲۰ دقیقه، کارشان به ضربات پنالتی کشیده شد، دومین مسابقه هم با همین نتیجه به پایان رسید و ضربات پنالتی تعیین کننده تیم برنده بود که دروازه‌بانان بهترین نفرات تیم‌هایشان بودند و سرنوشت بازی را رقم زدند که سوباشیچ برنده جدال با اشمایکل شد.
کرواسی هم خلاف پیش‌بینی‌ها که به نظر می‌رسید به راحتی دانمارک را شکست دهد، به سختی در ضربات پنالتی موفق به انجام این کار شد تا به جمع هشت تیم نهایی جام جهانی برسد.

بهترین بازیکن

هر دو دروازه‌بان کرواسی و دانمارک شب فوق‌العاده‌ای پشت سر گذاشتند و سه مهار پنالتی داشتند ولی در نهایت دانیل سوباسیچ، گلر کروات‌ها مرد برنده این جدال بود که توانست عامل اصلی برتری تیمش شود، اما بدون تردید بازیکن برتر میدان کاسپر اشمایکل بود؛ دروازه‌بانی که در طول مسابقه هفت سیو داشت، در وقت اضافه دوم پنالتی مودریچ را گرفت و در ضربات پنالتی هم دو پنالتی را مهار کرد ولی در نهایت تیمش نتوانست به پیروزی برسد.

در حاشیه

* تیم ملی کرواسی با ترکیبی مشابه دومین دیدار مرحله گروهی برابر آرژانتین که به برتری ۳ بر صفر رسیدند، بازی امشب برابر دانمارک را آغاز کرده است.
* حضور یوناس کنودسن و یوراری پولسن و نیمکت‌نشینی ینس استریگر لارسن و پیونه سیستو، دو تغییری است که در ترکیب امشب تیم ملی دانمارک در مقایسه با دیدار اخیرشان مقابل فرانسه دیده می‌شود.

* داوور شوکر، اسطوره فوتبال و رییس فدراسیون کرواسی در ورزشگاه حضور دارد و بازی بازیکنان تیمش را از نزدیک می‌بیند.
* پیتر اشمایکل، دروازه‌بان سابق تیم ملی دانمارک و پدر کاسپر اشمایکل در جایگاه ویژه استادیوم نیژنی نووگوراد حاضر است.

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن