اخبار ورزشی

گزارش بازی سوئد و انگلیس

سه شیرهای رام نشدنی در مقابله با سوئد

سه شیرها با نمایشی برتر و برد قاطع مقابل سوئد بعد از ۲۸ سال به نیمه نهایی جام جهانی صعود کردند.

تیم ملی سوئد با دو گل مقابل انگلیس شکست خورد تا نتواند به نیمه نهایی جام جهانی روسیه برسد.

آنها تا رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها مسیر دشواری را سپری کردند و شگفتی‌های زیادی داشتند؛

طلایی پوشان بعد از کنار زدن هلند و ایتالیا در مرحله مقدماتی، در دور گروهی هم سه پله بالاتر از آلمان به‌عنوان صدرنشین گروه F راهی دور یک هشتم نهایی شدند.

در این مرحله نیز سوئیس، تیم ششم رنکینگ فیفا را مغلوب کردند ولی امروز بازی خوبی ارائه ندادند تا سه شیرها به جمع چهار تیم برتر جام برسند.

شاگردان ساوت‌گیت مثل دو بازی ابتدایی مرحله گروهی برابر تونس و پاناما و مسابقه اخیرشان مقابل کلمبیا، امروز هم در دیدار سوئد تیم برتر میدان بودند.

آنها با دو گلی که توسط هری مگوایر و دله آلی با ضربه سر زدند، برای سومین بار در تاریخ، تیم ملی انگلیس را به نیمه نهایی جام جهانی رساندند.

حالا منتظر برنده بازی امشب روسیه و کرواسی برای تعیین حریف بعدی خود هستند.

 

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ مرحله یک چهارم نهایی
شنبه: ۹۷/۰۴/۱۶ ؛ ساعت ۱۸:۳۰
استادیوم: سامارا آرنا / تماشاگر: ۳۹۹۹۱ نفر
داور: بیورن کویپرس(هلند)؛ کمک‌ها: ساندر فن روکل، اروین زنیسترا و آنتونیو میگل متئو لاهوز(اسپانیا)/ کمک داور ویدئویی: دنی مک‌کلی(هلند)

 

اخطار:

جان گیدتی(۸۸)-سباستین لارسن(۴+۹۰) از سوئدهری مگوایر(۸۷) از انگلیس

 

تیم ملی سوئد

روبین اولسن، ویکتور لیندلوف، آندریاس گرانکوئیست، امیل کرافت(۸۵- پونتوس جانسون)، لودویگ آگوستینسون، سباستین لارسون، آلبین اکدال، ویکتور کلاسن، امیل فورسبرگ(۶۵-مارتین اولسن)، مارکوس برگ و اولا تویوونن(۶۵- جان گیدتی).

سرمربی: یان اندرسون

 

 

تیم ملی انگلیس

جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون(۸۴- اریک دایر)، دله آلی(۷۷- فابیان دلف)، جسی لینگارد، کیرن تریپیر، اشلی یانگ، رحیم استرلینگ(۱+۹۰- مارکوس راشفورد) و هری کین.

سرمربی: گرت ساوت‌گیت

 

 

 

شرح گل‌ها

سوئد صفر – انگلیس ۱ ؛ (دقیقه ۳۰: هری مگوایر): سانتر اشلی یانگ از روی کرنر سمت چپ زمین را مگوایر، مدافع پیشتاخته سه شیرها با پروازی بلند و ضربه سر محکم وارد دروازه سوئد کرد و گل اول انگلیس را به ثمر رساند.

 

 

سوئد صفر – انگلیس ۲ (دقیقه ۵۹: دله آلی): شوت لینگارد از پشت محوطه به مدافعان سوئد برخورد کرد و به جناح راست زمین در جایی که مگوایر بود، رسید که او هم مجددا به جسی لینگارد پاس داد تا او ارسال دقیقی به پشت مدافعان سوئد داشته باشد و دله آلی با ضربه سر دروازه را باز کند.

 

لحظات حساس

دقیقه ۱۲: شوت روی پا و راه دور کلاسن با اختلاف کمی از روی دروازه انگلیس به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: استرلینگ نفوذ سریعی تا پشت محوطه جریمه سوئد داشت و به هری کین پاس داد که شوت سر ضرب و زمینی کاپیتان انگلیس به شکل خطرناکی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۲۰: ارسال سریع اشلی یانگ از جناح چپ را لیندلوف با ضربه سر برگشت داد.

دقیقه ۲۴: پاس لینگارد را مگوایر با شوت زمینی به سمت دروازه سوئد زد که اولسن به راحتی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۴: در حالی که با اشتباه کمک داور دوم استرلینگ روی پاس در عمق لینگارد در موقعیت تک با اولسن قرار گرفته بود، شوت خود را نتوانست تبدیل به گل کند.

مهار دروازه‌بان سوئد و در ادامه زدن شوت به بیرون کرافت مانع از گلزنی او شد؛

البته کویپرس، داور مسابقه در این صحنه آفسایت گرفت و اشتباه کمک خود را جبران کرد.

 

دقیقه ۴۵: استرلینگ بعد از یک مهار توپ عالی روی پاس بلند تماشایی تریپر از میانه زمین، در باز هم در موقعیت تک به تک با اولسن بود که مجددا نتوانست کاری انجام دهد.

و دریبل او را دروازه‌بان سوئد دفع کرد و در ادامه نیز شوت بی‌دقت شماره ۱۰ سه شیرها از روی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷: ارسال آگوستینسون از سمت چپ زمین را مارکوس برگ بالاتر از اشلی یانگ با ضربه سر زد که فوق واکنش پیکفورد مانع از به گل رسیدن سوئد شد.

دقیقه ۵۴: مگوایر با ضربه سر در تیرک دوم توپ را به استرلینگ رساند که او نتوانست ضربه آکروباتیک خوبی بزند و در ادامه باز هم ضربه سر مگوایر به مقابل دروازه سوئد را لارسن برگشت داد.

دقیقه ۵۷: شوت پشت محوطه لینگارد دقت لازم را نداشت و بعد از برخورد به مدافعان سوئد راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۲: کلاسن با نفوذ سریع خود موقعیت‌سازی کرد و پایه گذار کار تیمی سوئدی‌ها شد که در نهایت پاس به عقب عالی مارکوس برگ را کلاسن با شوت زمینی زد،

اما پیکفورد با واکنش فوق‌العاده دفع کرد و در ریباند هم شوت کلاسن توسط هندرسون دور شد.

دقیقه ۶۶: مگوایر بهترین فرصت برای زدن گل دوم خود و سومین گل سه شیرها را داشت ولی شوت روی پای چپ او با اختلاف زیادی از دروازه سوئد به بیرون رفت تا حملات متوالی انگلیس همراه به گل ختم نشود.

دقیقه ۶۹: شوت روی پای دله آلی از پشت محوطه به گرانکوئیست برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه ۷۱: ضد حمله سریع سوئدی‌ها در آستانه تبدیل شدن به گل بود که شوت مارکوس برگ را پیکفورد با واکنشی عالی از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به کرنر زد.

 

 

دقیقه ۷۸: سانتر کوتاه تریپر به مقابل دروازه سوئد را کرافت برگشت داد تا استرلینگ و در ادامه هری کین موفق به گلزنی نشوند.

دقیقه ۹۰: ضربه آزاد آگوستینیسون از پشت محوطه جریمه بی‌دقت بود و به اوت رفت.

 

 

بهترین بازیکن

جوردن پیکفورد، ستاره غیر منتظره انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ که با مهار پنالتی در بازی اخیرشان منجر به برتری مقابل کلمبیا شد،

دیشب نمایش فوق‌العاده‌ای برابر سوئد ارائه کرد، سه مهار توپ استثنایی داشت.

در کنار آن با واکنش‌ها و خروج‌های به موقع خود اجازه نداد دروازه‌اش باز شود تا تیمش به جمع چهار تیم نهایی این رقابت‌ها برسد.

 

 

اتفاق ویژه

طلسم تیم ملی انگلیس در صعود به نیمه نهایی جام جهانی پس از ۲۸ سال شکسته شد.

این تیم که از سال ۱۹۹۰ نتوانسته بودند به این مهم دست پیدا کنند، امروز با برتری قاطع مقابل سوئد این کار را انجام دادند و یک قدم به فینال نزدیک‌تر شدند.

اما نکته مهم دیگر پایان شگفتی‌سازی‌های سوئد بود؛ تیمی که در مرحله مقدماتی از سد تیم‌های مطرح هلند و ایتالیا عبور کرد.

و در مرحله گروهی جام جهانی آلمان را از پیش روی برداشت ولی در نهایت نتوانست به جمع چهار تیم برتر این رقابت‌ها برسد تا روند نتایج خوبی که داشت، پایان پیدا کند.

 

در حاشیه

* مایکل لاستینگ، مدافع راست سوئد از این مسابقه محروم است که امیل کرافت جانشین او شده و تغییر دیگر در ترکیب این تیم نسبت به بازی اخیرشان برابر دانمارک، بازگشت لارسن و نیمکت‌نشینی گوستاو اسونسون است.

* تیم انگلیس بدون تغییر در ترکیب دیدار مرحله یک هشتم برابر کلمبیا، امروز به مصاف سوئد رفته است.

 

    برچسب ها

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بستن
    بستن